A globalista kapitalizmus egyik fő jellemzője, hogy időről időre oly mértékű katasztrófákat generál, melyek komplett földrészek élővilágát pusztítják ki végleg, illetve állítják földbe a gazdaságot. Éppen hogy kipihentük a Szuezi-csatornán keresztbe állt konténerhajó komikus tragédiáját, pár ezer kilométerrel arrébb máris ömlik az óceánba sok száz tonnányi halálos vegyszer.
Május 20-án egy Szingapúr felé tartó teherhajó kapott lángra nem messze Sri Lanka partjaitól. A tűz mintegy 13 napon át égett, mire sikerült eloltani. Ám eddigre már késő volt: a hajó süllyedésnek indult, vízbe eresztvén a magánál hordott mintegy 1500 konténernyi veszélyes árut, bennük 250 tonnánál is több bunkerolajjal, 50 tonna gázolajjal, valamint 25 tonna körüli salétromsavval.
A katasztrófa körzetében mintegy 50 mérföldnyi területen gazdag halászati körzet terül el, melynek kényszerű lezárása helyi munkások sokaságának megélhetését sodorta veszélybe.
A hajó vezetői, kiváltképp a kapitány és a főmérnök bűnügyi eljárás alá kerülnek, holott kiszivárogtatott belsős információk szerint a tragédia kezdetekor a protokollnak megfelelően segítséget kértek az indiai, illetve Quatar-i vízi hatóságoktól egyaránt. Ők viszont nem hogy fülük botját sem mozdították, de a Sri lankai kikötőfelügyelettel karöltve egyenesen elküldték a hajót nemzetközi vizekre, távol a partoktól, hogy ott vívja meg végső haláltusáját. Megfelelő reakció esetén a konténerek uszályra pakolásával és partra vontatásával megelőzhető lett volna a veszélyes hulladék óceánba kerülése.
A süllyedés folyamata június 3-ai állapot szerint még tart, és a katasztrófa-elhárítók épp az esetet követő kármentés tervezetét készítik elő.