Minden szócsövön át az elektromos jármű-forradalom és a globális horderejű zöld transzformáció dicshimnusza zeng az éterbe. Mégis, a valóság dimenziójából kinyerhető tényadatok egészen radikális eltérést mutatnak a propagandisták által harsogott vágymotívumokhoz képest.
Oly mértékben elszakadt a marketing-hallucináció a valóságtól, hogy az elmúlt év során egészen elképesztő mértékben, mintegy kétharmadával csökkent a kereslet az elektromos autókra.
A megdöbbentő jelentést az Auto Trader nemzetközi online járműpiac hozta nyilvánosságra, ami első kézből tapasztalja a piaci folyamatok mozgási trendjeit.
Oly mértékben áldatlan a helyzet, hogy az elmúlt hónapok során Elon Musk hat alkalommal vitte lejjebb az immár kutyának sem kellő Teslák fogyasztói árát, melyek így modelltől függően 15-30 százalékkal kóstálnak kevesebbet. S még így is sikerült 22 százalékkal csökkennie az eladásoknak.
A hanyatlást mindenféle külső tényezőkre hárítják, mint a megélhetési válság, az elektromos autók átlagosnál borsosabb ára, a magas jegybanki alapkamatok vagy az energiaárak vad kilengései. Utóbbi nyilvánvalóan viseltetik néminemű korrelációval a válság tekintetében, ám a hirtelen zuhanást kiváltó fő ok az ún. zöld aktivisták ténykedésében keresendő.
A sötétzöldek oly vehemenciával erőltetik a transzformációt, melyet nemhogy a piac képtelen lekövetni, de egyenesen fizikailag bizonyul lehetetlenségnek mindent egyszerre átállítani megújuló energiára. Az erőszakos követelőzések azonban már beették magukat az államhatalmakba, melyek globális mértékben hoznak elhamarkodott és tökéletesen betarthatatlan intézkedéseket.
Példának okáért az összes benzin -és dízelüzemű jármű forgalomba hozatala betiltásra kerülne 2030-tól, csakhogy a folyamatos progresszió ellenére az értékesítési volumen bezuhanását megelőző esztendőben is az újonnan vásárolt autók alig 22%-a üzemelt teljesen zöld energiával.
A kierőszakolt transzformáció nem felgyorsított innovációt, hanem összeomlással fenyegető válságot generál az autóipar képviselőinek körében. Hiába hoznak az ipari folyamatok kapcsán tökéletesen fogalmatlan bürokraták teljesíthetetlen törvényeket egy erőszakos kisebbség követelőzéseinek kielégítésére, sem az energiaárak radikális inflációja, sem az elektromos autók előállításához nélkülözhetetlen ritkaföldfémek fájó hiánya, sem a szakemberhiány nem fog egyetlen tollvonással megszűnni.
A fogyasztók sem igénylik a gyorsított átállást: jelenlegi fejlettségi szintjükön az elektromos autók nagy átlagban mintegy 40%-kal kerülnek többe benzinüzemű társaiknál, s mindezen többletért cserébe megbízhatatlanabbak, nagy távolságok megtételére képtelenebbek jól bejáratott társaiknál. Arra meg a legagresszívabb fröcsögö aktivista sem képes megoldással szolgálni, hogy mi történjen a roppant mód szennyező leselejtezendő akkumulátorokkal, valamint hogyan elégítse ki az autóipar lehetetlen követelőzéseiket, mikor kifogyóban van a világ autókba pakolható akkumulátorokból.
Miután egyre nyilvánvalóbbá válik annak ténye, hogy a világ megmentésének indokával bevezetett rendelkezések mögött ténylegesen valami egészen más jellegű szándék húzódik, a fogyasztók is felébrednek végre, s nem kérnek az erőszakos woke politika diktátumai által érvényesített megbízhatatlan és fenntarthatatlan járgányokból.