Nem kell avart éreznetek az erdőben, az idei Tomorrowland top 10 ütemezése azért húzódott el ennyire, mert még az elmúlt hetekben is szállingóztak a szettek gazdagon a fesztivál YouTube-csatornájára. Érdemesnek tartottam megvárni, míg némileg csillapodik az ár, és nem is csalódtam: sok igazán egyedi műsorról lemaradtunk volna, ha a toplista idejekorán nyilvánosságot lát.
Az idei felhozatal egyébként nem volt oly mértékben újító szellemű, mint a tavalyi. Meglepő folyományként azonban előtérbe került a 90-es évek méltán népszerű, ám mostanra jobbára elfeledett acid techno műfaja Amelie Lens és Charlotte de Witte szerepléseinek hála.
Akadnak kísérletező kedvű vállalkozók is a felhozatalban. Mariana Bo psyrance-es / hardstyle-os / UK hardcore-os / hegedülős produkciójáról például nem is tudnám egyértelműen eldönteni, hogy a kreativitás minden korlátját feszegető mutatványról, az EDM-műfajok mostani kuszaságát kifigurázni kívánó fricskáról vagy pusztán egymáshoz nem illő műfajok összeházasításának erőltetett kísérletéről lenne-e szó. A Da Tweekaz pedig igazán polgárpukkasztó dolgot tett, amikor a menedzsmentjük határozott kérése ellenére keményen megtrollkodták közönségüket.
Talán nem is volna ildomos egyértelmű konklúziókat levonni a szettek hallatán, úgyis ki-ki szubjektív mércéje dönt a kedvencekről és az elfeledni kívánt műsorokról. Mindenesetre saját top 10-em az idei évre a következő módon alakult: