Saját családja jelentette be Instagramon, hogy az alig 49 éves Thomas Brückner, ismertebb nevén Tomcraft tragikus hirtelenséggel elhalálozott. A helyzet annyira váratlanul érte a rokonságot és az ő lelkes közönségét egyaránt, hogy semmi korai jel nem utalt a tragédiára, sőt, tekintélyes mennyiségű fellépése volt jó előre betáblázva a nyári szezonra. Többek között az augusztus végi Parádé Remember partin is tolta volna a millenniumi techno ütemeket.
Tomcraft felesége mellett három gyermeket is maga után hagyott.
A modern kori elektronikus zene egyik nagy öregjeként Tomcraft 1994-ben, a nagy rave-őrület kellős közepén kezdett bele a maga karrierjének istápolásába. Kezdetben német techno partikon lépett fel, de rögtön első éveiben saját trackeket is kiadott, melyekkel nem ért el komolyan vehető sikert.
Sorsfordulója 2002-ben következett, amikor a jóval kommerszebb ízlésre hangolt “Loneliness” c. slágerével berobbant a köztudatba. Az Andrea Martin amerikai RnB énekesnő (ki 2021-ben, szintén 49 évesen halt meg) vokáljával tarkított szerzemény az Egyesült Királyságban durrant legnagyobbat, hol a Ministry of Sound minden létező slágerlista élére repítette a darabot. Alább ezt, illetve az Andrea Martin-féle eredeti változatot is meghallgatjátok, amelyből egyetlen kósza refrén került beemelésre a Tomcraft-slágerbe.
Sikere ellenére Tomcraft nem engedte meg magának, hogy a rivaldafény temérdek sorstársával együtt magával rángassa őt a kárhozatba, ezért a Loneliness megjelenését követően továbbra is kitartott az underground techno-trance-house szcéna kiszolgálása mellett. Csak 2010 után rukkolt elő újabb kommersz house szerzeményekkel a Kontor Records jóvoltából, ám ezek sikere meg sem közelítette a Loneliness-ét.
Slágerének köszönhetően több médium kategorizálta be őt house DJ-ként és producerként, amivel a magam részéről nem értek egyet. Repertoárja nagy részét végighallgatván kijelenthetem, hogy Tomcraft munkásságának legnagyobb része Berlin híres techno-kultúrájához áll legközelebb, amelyhez néhány, az ezredforduló környékén meglehetősen népszerűnek mutatkozó hard és acid trance szerzeményt költött.
A House műfajban szintén több darabot köszönhetünk neki, ám ezek többsége minimalista és underground progresszív, esetleg electro house alkotás, semmiképpen nem a kor jellemző dance slágereinek világára hangolva.
Tomcraft tehát voltaképpen mindhárom nagy műfajban – techno, trance és house – örömmel zenélt, ugyanakkor a Loneliness kivételével ügyelt arra, hogy soha ne lépjen ki a részére igazán kedves otthonából, az underground klubszcénából.
Alább egy válogatását sasolhatjátok és fülelhetitek meg Tomcraft általam legjobbnak ítélt alkotásainak, bónuszként pedig a 2003-as Love Parade szettjére is szeletelhettek egy jót.