Ki érti a kapitalizmust? Hogy lehet az, hogy a világ egyik legsikeresebb fesztiváljának arculatát tervező cég egyik napról a másikra fűbe harap?
Mindenesetre ez történt nemrég, amikor a Neverland Themepark Projects vezetősége egy szűkszavú közleményt tolt értetlenkedő partnereik felé. Eszerint a cég „különböző körülmények kombinációjának hatására” idén februárban csődeljárás keretében lehúzza a rolót.
A – nevéből egyértelműen adódó – vidámpark dekorációkkal foglalkozó cég rajzolta meg évről évre a Tomorrowland arculatát. Feladatuk nem pusztán a mainstage és a kisebb színpadok felépítése volt évről évre egyedi arculat alapján, de az alap tematika kitalálásáért is ők feleltek. Idén pl. „A bölcsesség könyve” fantázianevű arculat keretében a meghatározott design-hoz igazodva végzi a Tomorrowland szervezősége a fesztivál reklámját és a fellépők bejelentését, illetve az egyelőre még nem látott idei mainstage külalakja is a tematikához illeszkedő kinézetet kapja.
A Tomorrowland szervezői rengeteg különböző céggel dolgoznak együtt, így a Neverland csődje nem jelent számukra különösebb megrázkódtatást. Sok bosszúság akad viszont abban, hogy azért mégiscsak az egyik legfontosabb feladatot végző partnerről van szó, akik félbehagyott munkáját most más valakiknek kell tovább vinniük. Sok változtatás a koncepcióban mindenesetre nem lesz, hiszen már javában zajlik a headliner DJ-k beharangozása a július utolsó két hétvégén dübörgő rendezvényre.