Zsinórban negyedik éve marad el a korábban a komplett videójátékipar legnevesebb szeánszaként számon tartott E3 kiállítás, s ez nagyon nem jó ómen az esemény jövőjét tekintve.
Az E3 bukásának kiváltó oka a szervezők COVID-narratívához való feltétlen hűsége mellett, hogy az egyre kaotikusabb fejlesztési körülményeket magukénak tudó tripla A-s játékok egyetlen időpontra sürített bemutatása helyett lehetőség nyílik decentralizált vállalati események szervezésére. Sőt mi több, a korábban kizárólag sajtósok előtt szélesre tárt kapujú E3 helyett a világ bármely részére egyszerre elvihető az események élő közvetítése.
Létezik temérdek fesztiválélmény, melyek személyes jelenlét nélkül élvezhetetlenek és a közönség megvetését is elnyerik (az efféle virtuális Tomorrowland-ek befürdését láthattuk a karantén időszakában), azonban az E3 pont nem ilyen, hiszen az online közvetített játékbemutatók kiválóan alkalmazkodnak a virtualitáshoz szokott gamerek életmódjához.
Los Angeles városa úgy kalkulál, hogy az idei év mellett sem jövőre, sem két évvel később nem számíthatunk az E3 visszatértére, így nyugodt szívvel kijelenthetjük, a valaha jobb időket is megélt kiállítás végérvényesen kikerült a rendezvénynaptárból.
Az E3 legfőbb problémája az eddig soroltak mellett, hogy a korporációs büdzsékre szabott árszínvonala végett úgy megnövekedtek a pavilonok bérleti díjai, hogy nem létezik kiadó, mely épelméjű akciónak tekintené leszurkolni annak árát, vagy ha igen, akkor saját eseményt is gründolhatnak ugyanabból a pénzből az év gyakorlatilag bármely szakaszában. 2010 óta folyamatosan szivárogtak el a nagy kiadók az eseményről, miközben az E3 kapuit kitárták a nagyközönség előtt, s a komplett fesztivál, persze roppant borsos jegyárak mellett bárki számára látogatható lett.
Az E3 megmentésére vonatkozó egyetlen terv, hogy a rendezéssel aktuálisan megbízott Reedpop vállalat (Comic Con, Penny Arcade Expo) elvinné a kiállítást Los Angeles-ből, hogy hangyányit megfizethetőbbé tegye a részvételt a vállalatok számára, de sok remény nincs a sikerre.