25 éves a Quake, a modern FPS játékok atyja

0

Gyerekkorunk divatja volt a véres-hentelős FPS-játékok, melyek nélkül immár nem nőhetett fel egy valamit is magára adó 8 éves. A kor nézetrendszere szerint persze mindnyájan gátlástalan utcai lövöldözőkké fejlődtünk az FPS-ek hatására, akik a civilizáció végóráit hozzák el az emberiség részére.

A civilizáció végórái igencsak közel vannak, de mintha nem a tinédzser meg az időközben kora 30-assá „fajult” korosztály gerjesztette volna azt, hanem inkább a gazdasági, hatalmi kripta-múmiák, akik szülei még élő bábokon gyakorolták a deathmatch hentelést.

Fiatalságunk egyik legmeghatározóbb hentelős élménye a Quake nevezetű játék volt, mely pontosan 25 évvel ezelőtt, 1996. június 22-én látta meg a napvilágot. Bár az akciójátékok ősatyjának a Quake-t is fejlesztő Id Software korábbi alkotása, a Wolfenstein 3D számított, a Quake volt az első fecske a szintén ugyanezen érában világot látott Tomb Raider, Descent, valamint Duke Nukem 3D mellett, mely a PC-játékok igazi aranykorát és a személyi számítógépek háztartásokban való elterjedését hozták el egész addig, míg a túlzottan töretlen fejlődés ki nem lyukasztotta az évente újabb és újabb konfigurációkat igénylő játékok után áhítozó ifjak pénztárcáját, és vették át újból a konzolok a főszerepet egy rövid időre.

Az egyik kedvenc videójáték-Youtuberem, GmanLives készített egy visszatekintő videót az évforduló tiszteletére, melynek révén kellő eleganciával ünnepelhetjük a jeles szülinapot.