Frissen terjed a médiában a különféle légitársaságoknál költség és üzemanyagfelhasználás hatékonyságának agendája mentén bevezetendő utasszám-optimalizálás tervezete. Ennek keretében jelentősen megnövelnék az ülések számát a fapados járatokon.
Na de hogy?
A bemutatott látványtervek alapján a félemelet konstrukciójúvá átalakított repülőgépek utasai inkább szardíniákra, semmint emberekre emlékeztető „kényelmet élvezhetnek” az utazás ideje alatt.
A tervezeteket a légitársaságok megrendelésére német mérnökök prezentálták, ami kiváló referencia, hiszen a derék fritzek 80 év szakmai tapasztalattal rendelkeznek a minél több ember minél kisebb helyre préselésének műveletében.
Elvileg vonatkoznak szabályozások a repülőgépek kiüríthetőségének meg a folyosók elérhetőségének kívánalmaira, de ugyan kit érdekelnek ezek?
A TV-műsorokban, hol bemutatták ezt a nevetséges koncepciót, mindenhol harsány nevetgélés kísérte azt. Pedig ne nagyon örüljünk, mert a klímakonferenciákra 400 magánrepülővel járó burzsujok meg a lezárások idején több tízezer üres járatot furikáztató légitársaságok az életünk árán is meg kívánnak óvni minket a szennyező levegő belégzésétől. Ha kell, újabb 800 repcsit bérelnek ki a megmentésünk forgatókönyvének megvitatására.