Ahogy a keményebb műfajok ismét felkerültek a nagyvilág EDM-térképére, úgy élik reneszánszukat a korábban már kihaltnak hitt műfajok. Az idei év több apropót is kínál az ünneplésre. Pontosan 30 éve zajlott a „szerelem második nyara”, mely a világtörténelemben először az elektronikus zene létjogosultságát erősítette meg – és röpítette az acid house-t a slágerlisták élére. 20 éve pedig a korai acid -és hard trance diverzifikálódásával, valamint a hardcore techno hanyatlását követő tempólassulással létrejött Olaszországban a hardstyle.
Egész hihetetlen módon a szintén ekkortájt aranykorát élő berlini techno inspirálta előadók is komoly felfutás alatt vannak. Amelie Lens csupán egyike az újhullámos techno lemezlovasoknak, ám kétségkívül az ő szettjeire jellemző leginkább az a fajta erő és energia, mely méltóvá teszi őt a Hardbeats magazin ajánlására.
A Belga lemezlovasnak ama megtiszteltetésben volt része, hogy egy exkluzív partysorozat keretein belül igazán extravagáns helyszínen – a szintén belgiumi Atomium tövében – tolhatott le egy odavágós szettet.
Fontos jellemzője ennek a reneszánsznak, hogy a mainstreamebb stílusoktól eltérően egyáltalán nem helyeződik túlzottan komoly hangsúly a DJ produceri tevékenységére. Akár saját zeneszám nélkül is bárkit szívesen fogad a szcéna, semmi szükség ghost producert felfogadni a Tomorrowland mainstage-hez hasonló elismerés elnyeréséhez. A hangsúly kizárólag a meglovagolandó lemezeken van, még ha a fogalom mára kissé megtévesztőnek is hathat, hiszen a tracklisztbe válogatott számok többsége már a szabvány DJ-pultokon sem lemezről kerül lejátszásra.
Míg a legtöbb szcénában hatalmas szkepszis övezi a női DJ-ket és producereket egyaránt, sokszor joggal, hiszen kivívott népszerűségük gyakran nem saját teljesítményüknek köszönhető, úgy a jelenkori techno képviselői között viszont tarolnak a női DJ-k. Amelie Lens például lassan milliós rajongótábort tudhat maga mögött Instagramon és facebook-on egyaránt. Nina Kraviz, az orosz díva azonban már meg is ugrotta a millió követőt mindkét platformon, és a harmadik legismertebb Charlotte de Witte sincs sokkal lemaradva mögöttük.